Regulamin sklepu internetowego z dnia 12.10.2024.
Numer licencji nadanej przez Kreator Legal Geek: cb81e199-d0ca-4684-9bc1-2a32f765f094.

Regulamin sklepu internetowego Fabryka Rzeczy Różnych

określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Fabryka Rzeczy Różnych prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.fabrykarzeczyroznych.pl.
Sprzedawca – ADRIANA RODZIEWICZ, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7431626707, nr REGON 510705220, ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński
  2. Adres e-mail: sklep@fabrykarzeczyroznych.pl
  3. Telefon: 692088566
  4. Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
    • urządzenie z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.

§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
    1. zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    2. gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.
  2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
  3. Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
  2. W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
  3. W sytuacji gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.
  4. Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
    • Polska
    • Holandia
  5. W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy: za pośrednictwem firmy kurierskiej.
  6. Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.
  7. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
    2. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
  3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
  4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  10. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  11. Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  12. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    7. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

§ 9 REKLAMACJE

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
  3. Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w Sklepie.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

  1. Towary
    1. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
    2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
    3. Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać:
      1. wymiany towaru,
      2. naprawy towaru.
    4. Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
      1. obniżeniu ceny,
      2. odstąpieniu od umowy
      w sytuacji, gdy:
      • Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
      • Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
      • brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
      • brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
      • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
    5. W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
    6. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
    7. W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
    8. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
  2. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
    1. Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
      • pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      • internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
      Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
      • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
      • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
    2. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
    3. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
    4. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

  1. Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę, że do odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany, związanej z reklamacją, stosuje się postanowienie § 11 ust. 7.

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
    • umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
    • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
  4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
    1. przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
    2. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
    3. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
    4. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
    – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
  5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
    1. dostępu do swoich danych osobowych,
    2. ich sprostowania,
    3. usunięcia,
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przeniesienia danych do innego administratora
      a także prawo:
    6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
  6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
  7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 11 ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
  4. Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
  5. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  6. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  7. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, z tytułu umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu – w granicach dopuszczonych przez prawo – jest wyłączona.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ
ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński
adres e-mail: sklep@fabrykarzeczyroznych.pl

– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) / o świadczenie następującej usługi(*):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data ……………………………………..

(*) Niepotrzebne skreślić.

Polityka prywatności z dnia 11.10.2024.
Numer licencji nadanej przez Kreator Legal Geek: cb81e199-d0ca-4684-9bc1-2a32f765f094.

Polityka prywatności Sklepu Fabryka Rzeczy Różnych
https://www.fabrykarzeczyroznych.pl
(„Sklep”)

Drogi Użytkowniku!

Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się komfortowo. Dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych oraz plikach cookies, które są wykorzystywane przez nasz Sklep. Informacje te zostały przygotowane z uwzględnieniem RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

ADRIANA RODZIEWICZ, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7431626707, nr REGON 510705220, ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński.

Jeśli chcesz skontaktować się z nami w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych, napisz do nas na adres e-mail: sklep@fabrykarzeczyroznych.pl.

TWOJE UPRAWNIENIA

Przysługuje Ci prawo żądania:

  • dostępu do Twoich danych osobowych, w tym uzyskania kopii Twoich danych (art. 15 RODO lub – jeśli ma to zastosowanie – art. 13 ust. 1 lit. f RODO),
  • ich sprostowania (art. 16 RODO),
  • usunięcia (art. 17 RODO),
  • ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
  • przeniesienia danych do innego administratora (art. 20 RODO).

A także prawo:

  • wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych:
    • z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Ciebie danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesach) (art. 21 ust. 1 RODO);

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw. Sprzeciw w odniesieniu do wykorzystywania przez nas plików cookies (o których przeczytasz poniżej) możesz wyrazić zwłaszcza za pomocą odpowiednich ustawień przeglądarki.

Jeśli uznasz, że Twoje dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

DANE OSOBOWE I PRYWATNOŚĆ

Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych w zależności od podejmowanych przez Ciebie działań.

1. Złożenie zamówienia w Sklepie

W jakim celu?
realizacja Twojego zamówienia
Na jakiej podstawie?
umowa sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)obowiązek prawny, związany z rachunkowością, zobowiązujący nas do przetwarzania Twoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
Jak długo?
przez okres obowiązywania wyżej wymienionej umowydo momentu wygaśnięcia ciążącego na nas obowiązku prawnego, związanego z rachunkowością
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub przez nas
(więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji)
Co się stanie, jeśli nie podasz danych?
nie będziesz mieć możliwości złożenia zamówienia

2. Nawiązanie z nami kontaktu (np. w celu zadania pytania)

W jakim celu?
obsługa Twoich zapytań lub zgłoszeń
Na jakiej podstawie?
umowa lub działania podejmowane na Twoje żądanie, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w przypadku gdy Twoje zapytanie lub zgłoszenie dotyczy umowy, której jesteśmy lub możemy być stronąnasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu Twoich danych w celu prowadzenia z Tobą komunikacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – jeżeli Twoje zapytanie lub zgłoszenie nie ma związku z umową
Jak długo?
przez czas trwania wiążącej nas umowy lub – jeśli umowa nie zostanie zawarta – do upływu okresu dochodzenia roszczeń – zobacz ostatnią tabelę tej sekcji*do upływu okresu dochodzenia roszczeń – zobacz ostatnią tabelę tej sekcji – lub do momentu, w którym uwzględnimy Twój sprzeciw wobec przetwarzania*
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub przez nas
(więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji)
Co się stanie, jeśli nie podasz danych?
nie będziemy mieli możliwości udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie lub zgłoszenie

* w zależności od tego, które ma zastosowanie w danym przypadku

3. Podjęcie działania lub zaniechanie mogące powodować powstanie roszczeń związanych ze Sklepem lub naszymi usługami

W jakim celu?
ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń, związanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami
Na jakiej podstawie?
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych osobowych we wskazanym powyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
Jak długo?
do upływu okresu przedawnienia roszczeń lub do momentu, w którym uwzględnimy Twój sprzeciw wobec przetwarzania*
Co się stanie, jeśli nie podasz danych?
brak możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

* w zależności od tego, które ma zastosowanie w danym przypadku

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

Przetwarzając Twoje dane osobowe stosujemy środki organizacyjne i techniczne zgodne z właściwymi przepisami prawa, w tym stosujemy szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL/TLS.

PLIKI COOKIES

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Pliki te:

  • są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.);
  • nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia.

W tym Sklepie ciasteczka wykorzystywane są w celach:

  • zapamiętywania Twojej sesji

Aby dowiedzieć się, jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w Twojej przeglądarce, możesz skorzystać z pliku pomocy Twojej przeglądarki. Z informacjami na ten temat możesz zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdziesz na następujących podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz:

Poniżej znajdziesz informacje na temat funkcji przetwarzanych przez nas plików cookie oraz ich okresie ważności.

nazwa pliku cookieokres ważności pliku cookiefunkcja pliku cookie
woocommerce_cart_hashczas trwania sesjiPomaga WooCommerce określić, kiedy zmienia się zawartość/dane koszyka.
woocommerce_items_in_cartczas trwania sesjiPomaga WooCommerce określić, kiedy zmienia się zawartość/dane koszyka.
wp_woocommerce_session2 dniZawiera unikalny kod dla każdego klienta, dzięki czemu wie, gdzie w bazie danych znaleźć dane koszyka dla każdego klienta.
yay_currency_widget1 miesiączapisuje dane niezbędne do działania wtyczki

Korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki, w każdej chwili możesz:

  • usunąć pliki cookies,
  • blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

W takich przypadkach nie będziemy ich już dłużej przetwarzać.

USŁUGI ZEWNĘTRZNE / ODBIORCY DANYCH

Korzystamy z usług podmiotów zewnętrznych, które wspierają nas w prowadzeniu działalności. Powierzamy im do przetwarzania Twoje dane – podmioty te przetwarzają dane wyłącznie na nasze udokumentowane polecenie.

Poniżej znajdziesz listę odbiorców Twoich danych:

DZIAŁANIEODBIORCY DANYCHPRZEKAZANIE DANYCH POZA UNIĘ EUROPEJSKĄ
złożenie zamówienia w Sklepiepodmiot dostarczający do Ciebie produktnie ma miejsca

A ponadto:

odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim jesteśmy zobowiązani do udostępnienia im danych.

Warunki korzystania ze strony internetowej (DSA)
Fabryka Rzeczy Różnych
ComputerUsługodawca
Sklep internetowy Fabryka Rzeczy Różnych, dostępny pod adresem https://www.fabrykarzeczyroznych.pl jest prowadzony przez:ADRIANA RODZIEWICZ, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7431626707, nr REGON 510705220, ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński
Envelope Open TextPunkt kontaktowy
W celu kontaktowania się z nami możesz skorzystać z następujących form komunikacji elektronicznej:poczta elektroniczna: sklep@fabrykarzeczyroznych.plformularz kontaktowy dostępny pod adresem: https://fabrykarzeczyroznych.pl/kontakt/Niezależnie od form komunikacji elektronicznej – możliwy jest również kontakt telefoniczny pod numerem:
692088566
Earth EuropeJęzyk komunikacji
Możesz skontaktować się z nami w następujących językach:polski,angielski.
UsersRozpatrywanie skarg i reklamacji
Reklamacje i skargi dotyczące korzystania ze strony internetowej mogą być składane za pośrednictwem Punktu Kontaktowego, którego dane wskazane są na początku niniejszych warunków.Rozpatrujemy reklamacje i skargi w ciągu 14 dni od ich otrzymania.Szczegółowe procedury reklamacyjne określone zostały w pozostałych regulaminach. Odnośniki do regulaminów znajdują się na końcu tych warunków, w sekcji: „Inne regulaminy i polityki”.
GearsWarunki techniczne
Dla prawidłowego korzystania ze strony internetowej konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych:aktywne konto e-mail,urządzenie z dostępem do Internetu,przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
Shield HalvedPrywatność i dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies wskazane są w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://fabrykarzeczyroznych.pl/refund_returns/
File ContractInne regulaminy i polityki
Do korzystania z naszej strony internetowej i dostępnych w jej ramach usług zastosowanie mają również:Regulamin sklepu – https://fabrykarzeczyroznych.pl/refund_returns/Te Warunki stanowią suplement do wskazanych wyżej dokumentów.
Warunki korzystania ze strony internetowej z dnia 11.10.2024.
Numer licencji nadanej przez Kreator Legal Geek: cb81e199-d0ca-4684-9bc1-2a32f765f094.

Online shop terms and conditions of 12.10.2024.
License number granted by Kreator Legal Geek: cb81e199-d0ca-4684-9bc1-2a32f765f094.

Terms and Conditions of the online Shop
Factory of various things

specifying, among others, the rules of concluding contracts via the Shop, and containing the most important information concerning the Seller, the Shop and Consumer rights.

TABLE OF CONTENTS

Article 1 Definitions
Article 2 Contact with the Seller
Article 3 Technical requirements
Article 4 Purchasing in the Shop
Article 5 Payments
Article 6 Order fulfillment
Article 7 Right to withdraw from the contract
Article 8 Exceptions to the right to withdraw from the contract
Article 9 Complaints
Article 10 Personal data
Article 11 Reservations
Article 12 Additional provisions for Buyers other than Consumers
Appendix No. 1: Model withdrawal form

ARTICLE 1 DEFINITIONS

Buyer – any entity purchasing from the Shop or taking steps to make a purchase in the Shop.
Consumer – a Buyer who is a natural person and who places an order in the Shop or takes steps to make a purchase in the Shop, without any direct connection with his/her business or professional activity.
Consumer Rights Act – the Polish Act of 30 May 2014 on consumer rights.
Seller – ADRIANA RODZIEWICZ, an entrepreneur running a business under the business name Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ, entered into the Central Register and Information on Economic Activity kept by the minister competent for economy and keeping the Central Register and Information on Economic Activity, NIP (Tax Identification Number) 7431626707, REGON (National Official Business Register number) 510705220, ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland.
Shop – the Factory of various things online shop operated by the Seller at https://www.fabrykarzeczyroznych.pl.
Terms and Conditions – these terms and conditions.
Working Days – days from Monday to Friday, except for public holidays in Poland.

Article 2 CONTACT WITH THE SELLER

  1. Postal address: ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland
  2. Email address: sklep@fabrykarzeczyroznych.pl
  3. Phone: 692088566
  4. The cost of a telephone call or data transmission made by the Buyer results from the basic tariff of the telecommunications operator or Internet service provider whose services the Buyer uses. The Seller stresses that the cost of an international call or international data transmission may be higher than the cost of a domestic call or transmission – depending on the tariff adopted by the telecommunications operator or Internet service provider whose services the Buyer uses.

Article 3 TECHNICAL REQUIREMENTS

  1. For the proper functioning of the Shop a device with Internet access and a web browser that supports JavaScript and cookies is required.
  2. To place an order in the Shop, in addition to the requirements set out in sec. 1, an active email account is required.

Article 4 PURCHASING IN THE SHOP

  1. The product prices shown in the Shop are the total prices for the product.
  2. The Seller emphasises that the total price of the order consists of the price of the products and, if applicable, the cost of the delivery of the goods.
  3. The product selected for purchase should be added to the shopping cart in the Shop.
  4. The Buyer then chooses the method of delivery of the goods and the method of payment for the order from among the options available in the Shop, and provides the data necessary to process the order.
  5. The order is placed upon confirmation of its content and acceptance of the Terms and Conditions by the Buyer.
  6. Placing an order is tantamount to concluding a contract between the Buyer and the Seller.

Article 5 PAYMENTS

  1. The following payment methods are available in the Shop:
    1. by bank transfer to the Seller’s bank account;
    2. by cash at the time of personal collection of the goods.
  2. If the Buyer chooses to pay in advance, the order must be paid for within 7 Working Days of the order being placed.
  3. By purchasing from the Shop, the Buyer accepts the Seller’s use of electronic invoices. The Buyer has the right to withdraw their acceptance.

Article 6 ORDER FULFILLMENT

  1. The lead time is indicated in the Shop.
  2. If the Buyer has chosen to pay in advance for the order, the Seller will proceed with the order once it has been paid for.
  3. Where Buyer has purchased products with different lead times within one order, the order will be processed within the lead time applicable to the product with the longest lead time.
  4. Delivery can be made to the following countries:
    • the Republic of Poland,
    • Netherlands.
  5. The following delivery methods are available in the Shop:
    1. via courier service.
  6. Buyer can collect the goods in person at the Seller’s premises during business hours.
  7. If the Buyer chooses personal collection, the goods will be ready for collection on the indicated lead time.

Article 7 RIGHT TO WITHDRAW FROM THE CONTRACT

  1. The Consumer has the right to withdraw from the contract concluded with the Seller through the Shop, subject to Article 8 hereof, within 14 days without giving any reason.
  2. The time limit for withdrawal from the contract expires after 14 days from the day:
    1. on which the Consumer has taken possession of the goods or on which a third party other than the carrier and indicated by the Consumer has taken possession of the goods;
    2. on which the Consumer has taken possession of the last good, instalment or part thereof, or on which a third party, other than the carrier and indicated by the Consumer, has taken possession of the last good, instalment or part thereof, in the case of a contract which provides for the transfer of ownership of multiple goods which are delivered separately, by instalment or part thereof.
  3. In order to exercise the right to withdraw from the contract, the Consumer must inform the Seller, using the contact information provided in Article 2 hereof, of their decision to withdraw from the contract by way of an unambiguous statement (for example, a letter sent by post or email).
  4. The Consumer may use the model withdrawal form attached at the end of the Terms and Conditions, however, it is not obligatory.
  5. In order to observe the time limit for withdrawal, it is sufficient for the Consumer to send information concerning the exercise of their right to withdraw from the contract before the time limit for withdrawal expires.

CONSEQUENCES OF WITHDRAWAL FROM THE CONTRACT

  1. In the event of withdrawal from the concluded contract, the Seller shall return to the Consumer all payments received from them, including the costs of delivery of the goods (except for additional costs resulting from the method of delivery chosen by the Consumer other than the cheapest usual method of delivery offered by the Seller), without delay, and in any case no later than 14 days from the day on which the Seller was informed of the Consumer’s decision to exercise the right to withdraw from the contract – subject to the provisions of Article 11 sec. 3 and 4 hereof.
  2. The Seller shall reimburse the payment using the same means of payment as the Consumer used in the original transaction, unless the Consumer agrees otherwise, and in any event the Consumer shall not bear any fees for such reimbursement.
  3. If the Seller has not offered to collect the goods from the Consumer, the Seller may withhold the reimbursment until the goods have been received or until proof of return has been provided, whichever happens earlier.
  4. The Seller requests that goods be returned to the following address: ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland without delay and in any case no later than 14 days from the day on which the Consumer informed the Seller of the withdrawal from the contract. The time limit is considered observed if the Consumer returns the goods before the expiry of the 14-day period.
  5. The Consumer shall bear the direct cost of the goods return.
  6. The Consumer shall be liable only for a decrease in the value of the goods resulting from using it in a different way than it was necessary to establish the type, characteristics, and functioning of the goods.
  7. If the goods, due to their nature, cannot be returned by post in the usual manner, the Consumer will have to bear the direct costs of returning the goods. The Consumer will be informed about the estimated amount of these costs by the Seller in the description of the goods in the Shop or when placing the order.

Article 8 EXCEPTIONS TO THE RIGHT TO WITHDRAW FROM THE CONTRACT

  1. The right to withdraw from the contract, referred to in Article 7 hereof, shall not apply to the contract:
    1. the subject of which is a non-prefabricated product manufactured in accordance with the specifications of the Consumer or intended to satisfy their individual needs;
    2. the subject of which is the product liable to deteriorate rapidly or having a short shelf-life;
    3. the subject of which is a product delivered in a sealed package, which may not be returned after opening the package due to health protection or for hygiene reasons if the package is opened after delivery;
    4. the subject of which are goods that after delivery, due to their nature, are inseparably connected with other goods;
    5. the subject of which are sound or visual recordings or computer software delivered in a sealed package if the package is opened after delivery;
    6. for the delivery of journals, periodicals or magazines, except for a subscription contract;
    7. in which the price or remuneration depend on fluctuations on the financial market, over which the Seller has no control, and which may occur during the time limit to withdraw from the contract.

Article 9 COMPLAINTS

I GENERAL PROVISIONS

  1. The Seller shall be liable to the Consumer for the conformity of the performance with the contract as provided for by generally applicable laws, including in particular the provisions of the Consumer Rights Act – subject to the provisions of Article 11 sec. 3 and 4 hereof.
  2. The Seller asks to submit complaints (including complaints regarding the operation of the Shop) to the postal or electronic address provided in Article 2 hereof.
  3. If a guarantee has been granted for the product, information about the guarantee and its conditions is available in the Shop.
  4. The Seller shall respond to the complaint within 14 days of its receipt – subject to the provisions of Article 11 sec. 3 and 4 hereof.

II CONSUMERS

  1. Goods
    1. If the goods are not in conformity with the contract, the Consumer has the option of exercising the rights set out in Chapter 5a of the Consumer Rights Act.
    2. Liability shall be borne by the Seller for any lack of conformity of the goods with the contract existing at the time of delivery and discovered within two years of that time, unless the shelf life of the goods, as determined by the Seller, their legal predecessors or persons acting on their behalf, is longer – subject to the provisions of Article 11 sec. 3 and 4 hereof.
    3. Based on the provisions of the Consumer Rights Act, in the event of non-conformity of the goods with the contract, the Consumer may demand:
      1. replacement of goods,
      2. repair of the goods.
    4. In addition, the Consumer may submit a notice of:
      1. price reduction,
      2. withdrawal from the contract
      where:
      • the Seller refused to bring the goods into conformity with the contract in accordance with Article 43d sec. 2 of the Consumer Rights Act;
      • the Seller failed to bring the goods into conformity with the contract in accordance with Article 43d sec. 4-6 of the Consumer Rights Act;
      • the lack of conformity of the goods with the contract continues even though the Seller has tried to bring the goods into conformity with the contract;
      • the lack of conformity of the goods with the contract is significant enough to justify either a reduction in price or withdrawal from the contract without first having recourse to the remedies set out in Article 43d of the Consumer Rights Act;
      • it is clear from the Seller’s notice or the circumstances that the Seller will not bring the goods into conformity with the contract within a reasonable time or without undue inconvenience for the Consumer.
    5. In the case of goods subject to repair or replacement, the Consumer shall make the goods available to the Seller. The Seller shall collect the goods from the Consumer at their own cost.
    6. The Consumer cannot withdraw from the contract if the lack of conformity of the goods with the contract is insignificant.
    7. In the event of withdrawal from the contract as referred to in this section (relating to goods), the Consumer shall, without delay, return the goods to the Seller at the Seller’s cost to: ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland. The Seller shall reimburse the price to the Consumer without delay, no later than within 14 days of receipt of the goods or proof of their return – subject to the provisions of Article 11 sec. 3 and 4 hereof.
    8. The Seller shall reimburse to the Consumer the amounts due as a result of exercising the right to reduce the price without delay, no later than within 14 days from the date of receipt of the Consumer’s notice of price reduction – subject to the provisions of Article 11 sec. 3 and 4 hereof.
  2. Out-of-court complaint and redress methods
    1. The Seller informs the Consumer about the possibility to use out-of-court procedures for handling complaints and pursuing claims. The rules of access to these procedures are available at the registered offices or on the websites of entities entitled to out-of-court dispute resolution. A Consumer may use, among others, the following:In addition, the following forms of support are available in the Republic of Poland:
      • mediation conducted by the locally competent Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej (Voivodeship Inspectorate of Trade Inspection), to which a request for mediation should be made. In principle, the procedure is free of charge. A list of Inspectorates can be found here: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
      • the assistance of the competent permanent consumer arbitration court operating at the Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej (Voivodeship Inspectorate of Trade Inspection), to which a request should be submitted for consideration of the case before the arbitration court. In principle, the procedure is free of charge. The list of courts is available at: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
    2. The preceding provision is for information purposes only and does not constitute an obligation on the part of the Seller to use out-of-court dispute resolution.
    3. The use of out-of-court dispute resolution is voluntary for both the Seller and the Consumer.
    4. A Consumer may additionally use the free assistance of the municipal or district consumer ombudsman in the Republic of Poland.

III BUYERS OTHER THAN CONSUMERS

  1. For the avoidance of doubt, the Seller points out that the liability of the Seller towards a Buyer other than a Consumer, related to a complaint, shall be governed by the provision of Article 12 sec. 1.

Article 10 PERSONAL DATA

  1. The controller of personal data provided by the Buyer while using the Shop is the Seller.
  2. Detailed information about the processing of personal data by the Seller, including other purposes and grounds for data processing, as well as data recipients – can be found in the privacy policy available in the Shop – due to the principle of transparency, according to the General Data Protection Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) – “GDPR”.
  3. The purpose of processing Buyer’s data provided by the Buyer in connection with the purchase in the Shop is to process orders. The basis for the processing of personal data in this case is:
    • a contract or actions taken at the Buyer’s request in order to conclude the contract (Article 6 sec. 1(b) of the GDPR),
    • the Seller’s legal obligation relating to accounting (Article 6 sec. 1(c) of the GDPR) and
    • the Seller’s legitimate interest in processing data for the purpose of establishing, investigating or defending possible claims (Article 6 sec. 1(f) of the GDPR).
  4. Providing personal data by the Buyer is voluntary, but at the same time necessary to conclude a contract.
  5. Failure to provide data will prevent the conclusion of a contract in the Shop.
  6. Buyer’s personal data provided in connection with purchases from the Shop will be processed until:
    • the contract concluded between the Buyer and the Seller ceases to be valid
    • the Seller ceases to be legally obliged to process the Buyer’s data;
    • the possibility of asserting claims by the Buyer or Seller, related to a contract concluded via the Shop ceases;
    • the Buyer’s objection to the processing of his personal data is accepted, if the processing is based on the legitimate interest of the Seller
    – depending on what is applicable in each case.
  7. The Buyer shall have the right to request:
    • access to their personal data,
    • correction of their personal data,
    • deletion of their personal data,
    • restriction of the processing of their personal data,
    • transfer of their personal data to another controller,
    • object at any time to the processing of data on grounds relating to the Buyer’s particular situation – to the processing of their personal data based on Article 6 sec. 1(f) of the GDPR (i.e. on legitimate interests pursued by the Seller).
    and the right to:
  8. To exercise their rights, the Buyer should contact the Seller using the data provided in Article 2 hereof.
  9. In the event that the Buyer considers that their data are being processed unlawfully, the Buyer may lodge a complaint with the compentent authority for data protection. In Poland, this authority is the President of the Personal Data Protection Office.

Article 11 RESERVATIONS

  1. The provision of unlawful content by the Buyer is prohibited.
  2. Each order placed in the Shop constitutes a separate contract and requires separate acceptance of the Terms and Conditions. The contract is concluded for the time and purpose of order processing.
  3. Any contract entered into on the basis of these Terms and Conditions shall be governed by Polish law, subject to sec. 4.
  4. The choice of Polish law for contracts concluded with Consumers under the Terms and Conditions shall not waive or limit the rights of Consumers under the mandatory rules of the law applicable to that Consumer in situations where there is no choice of law. This means, in particular, that if national regulations applicable to the Consumer provide for protection that is broader than that provided for under these Terms and Conditions or Polish law, such broader protection shall apply.
  5. Contracts concluded on the basis of these Terms and Conditions shall be concluded in English.
  6. None of the provisions of these Terms and Conditions exclude or in any way limit the rights of the Consumer resulting from the provisions of law.
  7. A natural person who concludes or intends to conclude a contract in the Shop that is in direct connection with their business activity, shall be treated as a Consumer and shall be entitled to the same rights as those enjoyed by Consumers, when it follows from the content of that contract that the contract is not of a professional nature for that person. The preceding sentence shall not apply to the provisions set out in Article 9 in the subpart “Out-of-court complaint and redress methods” as well as to the provision of section 4.

Article 12 ADDITIONAL PROVISIONS FOR BUYERS OTHER THAN CONSUMERS

  1. Subject to Article 11 sec. 7, any liability of the Seller towards a Buyer who is not a Consumer, arising from a contract concluded through the Shop – within the limits permitted by law – is excluded.
  2. Subject to Article 11 sec. 7, in the event of a possible dispute with a Buyer who is not a Consumer, connected with a contract concluded through the Shop, the competent court shall be the one having jurisdiction over the Seller’s registered office.

Appendix 1. to Terms and Conditions

What follows is a model withdrawal form from the contract which the Consumer may (but does not have to) use.

Model withdrawal form
(complete and return this form only if you wish to withdraw from the contract)

Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ
ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland
e-mail: sklep@fabrykarzeczyroznych.pl

– I/We (*) …………………………………………………………… hereby give notice that I/We (*) withdraw from my/our (*) contract of sale of the following goods (*) / for the provision of the following service (*):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Ordered on(*)/received on(*)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Name of Consumer(s):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Address of Consumer(s):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………
Signature of Consumer(s)
(only if this form is sent on paper)

Date ……………………………………..

(*) Delete as appropriate.

Privacy policy of 11.10.2024.
License number granted by Kreator Legal Geek: cb81e199-d0ca-4684-9bc1-2a32f765f094.

Privacy Policy of the Shop Factory of various things
https://www.fabrykarzeczyroznych.pl
(“Shop”)

Dear User!

We care about your privacy and want you to feel comfortable while using our services. Therefore, below we present the most important information on the policy for the processing of your personal data and on cookies which are used by our Shop. This information has been prepared with regards to the GDPR, i.e. the general data protection regulation.

PERSONAL DATA CONTROLLER

ADRIANA RODZIEWICZ, an entrepreneur running a business under the business name Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ, entered into the Central Register and Information on Economic Activity kept by the minister competent for economy and keeping the Central Register and Information on Economic Activity, NIP (Tax Identification Number) 7431626707, REGON (National Official Business Register number) 510705220, ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland.

If you wish to contact us in relation to our processing of your personal data, please email us at: sklep@fabrykarzeczyroznych.pl.

YOUR RIGHTS

You have the right to request:

  • access to your personal data, including obtaining a copy of your data (Article 15 of the GDPR or, if applicable, Article 13 sec. 1(f) of the GDPR),
  • their rectification (Article 16 of the GDPR),
  • erasure (Article 17 of the GDPR),
  • restriction of their processing (Article 18 of the GDPR),
  • the transfer of data to another controller (Article 20 of the GDPR),

and the right to:

  • object to the processing of your personal data at any time:
    • on grounds relating to your particular situation – with regard to the processing of your personal data based on Article 6 sec. 1(f) of the GDPR (i.e. the legitimate interests pursued by us);

Contact us if you wish to exercise your rights. You can object to our use of cookies (which you will read about below) in particular by using the appropriate settings on your browser.

If you consider that your data is being processed unlawfully, you can lodge a complaint with the competent data protection authority.

PERSONAL DATA AND PRIVACY

Your data is processed by us for purposes related to the operation of the Shop and the provision of the services offered therein. Below you will find detailed information on the processing of your data depending on your activities.

1. Placing an order in the Shop

For what purpose do we process your data?
to process your order
On what basis do we process your data?
a sales contract (Article 6 sec. 1(b) of the GDPR)legal obligation, related to accounting, obliging us to process your personal data (Article 6 sec. 1(c) of the GDPR)
For how long will we process your data?
for the duration of the aforementioned contractuntil the expiry of our legal obligations related to accounting
in addition, your data will be processed until the expiry of the period during which claims may be asserted – either by you or by us
(see the last table of this part for more information)
What happens if you do not provide the data?
you will not be able to place an order

2. Contacting us (e.g. to ask a question)

For what purpose do we process your data?
to respond to your inquiries or requests
On what basis do we process your data?
a contract or actions taken at your request prior to entering into a contract (Article 6 sec. 1(b) of the GDPR) – if your enquiry or request relates to a contract to which we are or may be a partyour legitimate interest in processing your data for the purpose of communicating with you (Article 6 sec. 1(f) of the GDPR) – if your enquiry or request is not related to a contract
For how long will we process your data?
for the duration of the contract binding us or, if no contract is concluded – until the expiry of the claim period – see the last table of this partuntil the expiry of the claim period – see the last table in this part or until we have taken account of your objection to the processing*
in addition, your data will be processed until the expiry of the period during which claims may be asserted – either by you or by us
(see the last table of this part for more information)
What happens if you do not provide the data?
we will not be able to respond to your enquiry or request

*whichever is applicable in a particular case

3. Any act or omission which may give rise to a claim relating to the Shop or our services

For what purpose do we process your data?
to establish, assert or defend possible claims relating to the contract concluded or the services provided
On what basis do we process your data?
our legitimate interest to process your personal data for the purpose stated above (Article 6 sec. 1(f) of the GDPR)
For how long will we process your data?
until the expiry of the claim period or until we take account of your objection to the data processing*
What happens if you do not provide the data?
inability to establish, assert or defend claims

*whichever is applicable in a particular case

ANALYTICAL ACTIVITIES

If you wish to receive from us, we may analyze the effectiveness of the mailing we have conducted. For example, we can check whether and how it affected activity in our Shop. Such activities will help us establish general rules for sending such messages – for example, in terms of optimal sending hours or determining how to formulate effective content.

DATA SECURITY

When processing your personal data, we use organisational and technical means in accordance with applicable law, including the encryption of the connection using the SSL/TLS protocol.

COOKIES

Our Shop, like most websites, uses the so-called cookies. These cookies:

  • are saved in the memory of your device (computer, telephone, etc.);
  • do not change the settings of your device.

In our Shop, cookies are used for:

  • saving your session,

To learn how to manage cookies, including how to turn them off in your browser, you can use the help file of your browser. You can find out more about this by pressing F1 in your browser. In addition, appropriate tips can be found on the following pages, depending on the browser you are using:

Below you can find information on the functions of the cookies we process and their validity period.

Cookie nameValidity period of the cookieCookie function
woocommerce_cart_hashsession durationHelps WooCommerce determine when cart contents/data changes.
woocommerce_items_in_cartsession durationHelps WooCommerce determine when cart contents/data changes.
wp_woocommerce_session2 daysContains a unique code for each customer so that it knows where to find the cart data in the database for each customer.
yay_currency_widget1 monthcookie, saves the necessary data for the plugin to work.

Using appropriate options of your browser, you can at any time:

  • delete cookies,
  • block the use of cookies in the future.

In such cases, we will no longer process them.

EXTERNAL SERVICES / DATA RECIPIENTS

We use external services to help us in our business. We entrust them with the processing of your data – these processors only process data upon our documented request.

Below you will find a list of the recipients of your data:

ACTIONDATA RECIPIENTSTRANSFERS OF PERSONAL DATA TO COUNTRIES OUTSIDE THE EUROPEAN UNION
placing an order in the Shopentity supplying the product to youdoes not take place

Additionally:

relevant public authorities to the extent that we are required to provide them with the data.

Terms of use of the Website (DSA)
Fabryka Rzeczy Różnych
ComputerService Provider
Fabryka Rzeczy Różnych, available at https://www.fabrykarzeczyroznych.pl is operated by:ADRIANA RODZIEWICZ, an entrepreneur running a business under the business name Fabryka Rzeczy Różnych ADRIANA RODZIEWICZ, entered into the Central Register and Information on Economic Activity kept by the minister competent for economy and keeping the Central Register and Information on Economic Activity, NIP (Tax Identification Number) 7431626707, REGON (National Official Business Register number) 510705220, ul. Szwoleżerów 12/52, 11-100 Lidzbark Warmiński, Poland
Envelope Open TextPoint of contact
To contact us, you can use the following forms of electronic communication:email: sklep@fabrykarzeczyroznych.plcontact form available at: https://fabrykarzeczyroznych.pl/kontakt/In addition to electronic forms of communication, you can also contact us by phone at:
692088566
Earth EuropeLanguage of communication
You can contact us in the following languages:Polish,English.
UsersHandling Complaints and Claims
Complaints and claims regarding the use of our service can be submitted via the Point of contact, whose details are provided at the beginning of these terms.We consider complaints and claims within 14 days of their receipt.Detailed complaint procedures are defined in other regulations. Links to these regulations are provided at the end of these terms, in the section: „Other Regulations and Policies”.
GearsTechnical Conditions
Proper use of the website requires meeting the following technical conditions:an active email account,a device with Internet access,an Internet browser that supports JavaScript and cookies.
Shield HalvedPrivacy and Personal Data
The principles of personal data processing and the use of cookies are indicated in the privacy policy available at: https://fabrykarzeczyroznych.pl/refund_returns/
File ContractOther Regulations and Policies
The use of our website and the services available within it are also subject to the following documents:Terms and Conditions – https://fabrykarzeczyroznych.pl/refund_returns/These terms of use are a supplement to the documents mentioned above.
Terms of Use of the Website z dnia 11.10.2024.
Numer licencji nadanej przez Kreator Legal Geek: cb81e199-d0ca-4684-9bc1-2a32f765f094.